Sunday, May 2, 2010

s a h a b a t - 4 mei 2010

sahabat....
sukarnya nak teladanimu....
 apakah sesukar itu untuk kau memahami ku???....
Ya Allah...
luruskan perjalanan kami.....

sahabat...
dalam cahaya yang samar itu
kau berpaling lekap kedinding putih
panjang sungguh peluk diammu
Hingga ku ternanti2 suara halusmu
yang comel setenangnya buat desiran halwa
aku menyepi...
agar dapat aku tangkapi
segalanya...
xkan ku tertinggal walau satu...

rupanya..
kau menangis  sahabat...
duhai sahabat
akukah yang mengguris hatimu itu?
adakah kau sungguh kecewa denganku?
maafkan itu sahabatku
kalau itu yang kamu tuju
aku juga sepertimu
bahkan semua manusia yang lain...
disini bukan ku ingin pohin kemaafan
tapi sebuah coretan untuk kau fikirkan...
bahawa aku bukan jenis yang suka makan kawan
aku terima apa  kata2 teman
walau sepahit manis durian
aku sanggup menelan..
tapi....
bukan kau yang namanya sentiasa tersimpan
bukan di dalam sampan
malh ku bawa belayar tuk mengumpan...
sahabat.....hayatilah...


m u j a h i d a h   h a f i z a h
;-)

No comments:

Post a Comment