Thursday, April 29, 2010

ku tulis lagi.....30/4/2010

kaki melangkah lagi
kala sayup hening pagi
fajar pagi itu menerpa lagi
menyerbu nurnya terus ke dalam jiwa ini
setelah sekian lama
ku menanti natijah
walau ura-ura yang ku terima
namun itu sudah memadai
bahkan mencukupi..
bahagian hidupku
ku menelaah lagi
kamus hitam putihku
 lembaran demi lembaran
 dalam titisan tinta kehidupanku
banyak yang tersungkur
lalai
itulah ungkapanku
namu itu tetap salah
kerana
aku juga manusia biasa...
masih belum ketahuan dalam identiti diri ini
ya!..
itu sudah pasti..
jika kau tanya..
..kau tak tahu??
aku jawab..aku tahu!..
tapi knp?
knp...
kau tak beramal?


wahh...
kalau beramal semudah itu,
bagaikan sukar percaya adanya syurga neraka lagi...
kerana ramai yang  masih belum ketahuan jauh dari bandingan ini...
aku selalu munajat..
namun kelalahan belum ku teui..
kerana kekurangan masih belum tertampung
lalu terbiar kembali
sepi...
hanyut dalam igauan dan mimpi.


tak cukup hanya bermonolog sendiri
walhal polemik terus
masih tercela disitu
tiada apa yang dapat memutarkannya...
hanya taubat dan diam pengubatnya..
namn itu bukan semudah itu
menjadikan aku manusia tiada tamandun
terlalu takut dengan kesalahan lagi
berjaga-jaga...
ada simpang - simpang yang ku tandakan
kebimbangan ia melanggar lagi..


Ya Allah ,
insanmu ini...
hadir lagi..
tiap ingatan tasbihku
jangan Kau sia-sia kan...
hanya itu
yang aku punyai..
Ya Allah...........

No comments:

Post a Comment